Skip to content

Groeitrajecten

Samen gaan we groeien in leren én zelfvertrouwen.

 

Deze groeitrajecten heb ik ontwikkeld voor leerlingen waarbij de leerkracht ziet dat het niet lukt, niet zo goed als dat zou kunnen. Hun leerling heeft moeite met concentratie en het schoolwerk gaat niet vanzelf. Aansluiting vinden met andere leerlingen is soms ook een uitdaging. Je lijkt niet tot hem door te dringen. Deze kinderen hebben echt behoefte aan verandering. Ze hebben behoefte aan iemand die een tijdje met ze mee op weg gaat en in staat is om achter het gedrag te kijken. Iemand die luistert en de ander écht ziet en daardoor weet waar behoefte aan is en welke zorg nodig en helpend is. Iemand die kijkt naar het hele (gezins)systeem en kijkt naar hoe het op school gaat. Iemand die de kennis en het vermogen heeft om datgene aan te reiken wat werkt. 

In deze trajecten begeleid ik bijvoorbeeld kinderen met een sterke wil, die onbegrip van buitenaf ervaren. Kinderen die iets ingrijpends hebben meegemaakt of meemaken. Kinderen die te dealen hebben met onzekerheid, angst, boosheid en verdriet. En kinderen die problemen op school ervaren en informatie anders tot zich lijken te nemen en deze informatie anders lijken te verwerken. Deze kinderen (en hun ouders en leerkrachten) gun ik een compleet traject waarbij we elkaar meerdere keren zien zodat goede en gepaste zorg geboden kan worden. Ik leer kinderen en hun ouders dat ze in staat zijn om te leren hoe het anders kan vanuit talent en zelfvertrouwen. Dit koppel ik terug naar school. En dit werpt als vanzelf zijn vruchten af op school.

Ik heb 2 verschillende trajecten ontwikkeld:

 

Traject “Leren op jouw beste manier, vanuit talent”

Loopt jouw leerling vast op school en aan tegen leerproblemen? Is er thuis geregeld strijd als het om schoolzaken gaat? Gaat automatiseren maar moeizaam? Kan jouw leerling zich moeilijk concentreren? Denkt hij het niet te kunnen en komt faalangst om de hoek kijken? Misschien is jouw leerling heel onrustig in de klas? Ben jij ervan overtuigd dat er meer in je leerling zit dan dat er nu uit komt? Dan zou het zomaar kunnen dat hij in meer of mindere mate visueel en kinesthetisch is ingesteld: het denkt in beelden en voelt sterk. Jouw leerling leert op een andere manier en heeft dus ook een andere aanpak nodig om ervoor te zorgen dat het wèl lukt. Bekijk traject.

Traject ” Groeien in leren én zelfvertrouwen 

Heeft jouw leerling het zowel op school als thuis moeilijk? Gaat het alles behalve vanzelf met het schoolwerk en is de frustratie thuis goed voelbaar en merkbaar? Dan is dit een uniek en passend traject waarin we én gaan bekijken hoe jouw leerling het beste leert én gaan ontdekken welke gevoelens en emoties er zich allemaal afspelen bij hem zodat hij deze leert herkennen en erkennen. Hierdoor weet hij hoe hij op een goede en passende manier om kan gaan met wat hij denkt en voelt. Vaak is het een het gevolg van het ander. Loopt het op school niet lekker dan heeft dat invloed op ons zelfbeeld en ons zelfvertrouwen. Is er van alles aan de hand in de privé sfeer, dan heeft dat invloed op ons schoolwerk. Na dit traject zal er meer rust en ontspanning in jouw klas komen en is de leerling in staat goed en geconcentreerd aan het werk te gaan. Bekijk traject.

 

 

Bericht typen
Chat met Anne
Hallo,
Leuk als je een berichtje wilt sturen. Waar kan ik je mee helpen?
Lieve groetjes Anne.
Groeitrajecten Pf

Anne’s Groeilaantje
Halve Raak 66
2771 AD Boskoop
T 06 43 23 71 91

Algemene voorwaarden
Privacyverklaring
Klachtenreglement

© 2024 Anne’s Groeilaantje
Ontwikkeld door Zaal Design met illustraties van Annemarie Rothfusz

* Overal waar een hij-vorm staat wordt ook zij-vorm bedoeld en overal waar ouder staat wordt ook verzorger bedoeld.